pompa paliwa vw golf IV

zakup wielu precyzyjnych, mechanicznych części

Któż z nas nie marzy o dodatkowej dawce koni pod maska swojego samochodu? Powszechnie przecież wiadomo, ze to właśnie moc silnika jest jedna z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o satysfakcję z jazdy samochodem. Jest bardzo wiele możliwości podniesienia osiągów w samochodzie.
Jedną z mniej inwazyjnych metod jest chiptuning.
Przynosi on relatywnie wysokie efekty w stosunku do nakładu kosztów, jakie musimy ponieść w celu dokonania takiej modyfikacji.

Nie jesteśmy narażeni na zakup wielu precyzyjnych, mechanicznych części.

Oczywistym tego następstwem jest także brak potrzeby pozostawiania samochodu w specjalistycznym serwisie na długie dni.
Należy jednak pamiętać, ze chiptuning to poważna ingerencja w mechanikę naszego pojazdu.
Zmiana oprogramowania sterującego silnikiem powoduje diametralną zmianę charakterystyki jego pracy.

Fabryczne oprogramowanie silnika stanowi najlepszy kompromis pomiędzy mocą, charakterystyką krzywej momentu obrotowego a także cech takich jak oszczędność, czy trwałość.

Decydując się na chiptuning musimy mieć świadomość tego, ze kompromis ten zostanie teraz mniej lub bardziej zachwiany.

Wzrośnie moc, ale na pewno odbędzie się to kosztem spalania.

Być może także elastyczności.

Modyfikacja taka musi być zatem przemyślaną decyzją.

W przeciwnym bądź razie, może czekać nas pasmo negatywnych niespodzianek.

Opony zimowe - kiedy trzeba zmienić?

pompa paliwa vw golf IV Nadszedł czas na zmianę opon na zimowe.

Jednak ciągle po naszych drogach jeździ wielu fanów letniego ogumienia, co bywa niebezpieczne. Jednak z drugiej strony można wziąć pod uwagę fakt, że ostatniej zimy praktycznie nie było (przynajmniej w większej części Polski) co oznacza, że warunki na drogach były dobre, a zimowe opony de facto zbędne. Jak będzie w tym roku? Trudno powiedzieć.

Póki co aura nie wymaga założenia zimowych opon - nie ma mrozów nawet w nocy, a w ciągu dnia temperatura wynosi kilkanaście stopni. Teoretycznie listopad to właśnie miesiąc zmiany opon na zimowe, jednak biorąc pod uwagę, że w naszym kraju nie jest to obowiązkowe - może warto poczekać, aż warunki będą tego rzeczywiście wymagać?

R2 (silnik)

R2 (silnik) Ten artykuł dotyczy układu silników spalinowych.
Zobacz też: inne znaczenia tego słowa. Dwusuwowy silnik samochodu Syrena Silnik R2 o pojemności 598 cm3 w niemieckim samochodzie NSU Prinz Straight-twin engine with different crank shaft angles.gif R2 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o dwóch cylindrach ułożonych w jednym rzędzie.

W przypadku silnika czterosuwowego (gdzie suw pracy występuje co 720°- czyli co dwa obroty wału korbowego) kąt obrotu wału korbowego między cylindrami ustawiony jest jako 360° co oznacza, iż oba tłoki w danym momencie znajdują się w tym samym położeniu i poruszają się w tę samą stronę (w jednym cylindrze jest np.

sprężanie, w drugim wydech).

Ten stan rzeczy sprawia, że silniki te nie są wyrównoważone w czasie pracy, zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu ? mimo stosowania wałka wyrównoważającego.
W dwusuwie często stosowanym rozwiązaniem jest kąt 180° co oznacza, iż tłoki poruszają się w przeciwną stronę i znajdują się w przeciwnym położeniu i taki układ jest zdecydowanie bardziej wyrównoważony. Układ ten był popularny wśród małych samochodów takich jak: Fiat 5001, Fiat Panda 301, Fiat 126 oraz Mitsubishi Minica.

Silniki w tym układzie były również stosowane w samochodach Honda N6002 i Z600. Obecnie produkowane są różne modele z silnikiem w tym układzie.

Jednym z nich jest Tata Nano3 indyjskiego koncernu Tata Motors.

Samochód jest dostępny na rynku indyjskim od 2008 roku.

Kolejny model to Fiat 500 ? z tym, że jest to silnik z rozbudowanym systemem doładowania.

Znajdziemy go również w montowanej w Polsce Lancia Ypsilon II generacji, gdzie modele z silnikiem dwucylindrowym są droższe i mocniejsze od czterocylindrowych.4Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R2_(silnik).

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf IV